NIEUWS - Heineken introduceert nieuw bier in Mexico

Vandaag maakte La Cerveceria Cuauhtemoc Moctezuma, eigendom van de Nederlandse bierbrouwer Heineken bekend dat zij een strategische alliantie met Grupo Penafiel heeft gesloten voor de verkoop van een nieuw merk bier: Sol Clamato speciaal voor de warme delen van Mexico.

Deze samenwerking is in lijn met de doelstelling van Heineken om met behulp van Cuauhtemoc Moctezuma, nieuwe merken te lanceren om zo meer marktaandeel in de Mexicaanse biermarkt te creëren. John Botia, marketing manager van het bedrijf, zei dat Heineken met de lancering van het merk met name haar positie in het zuiden van het land wil versterken.

Fernando Ortiz, directeur van Cuauhtemoc zei dat het bedrijf het merk Sol nieuw leven in wil blazen met Sol Clamato met als doelgroep mensen die normaal geen bier drinken. Het nieuwe merk zal voorlopig niet verkrijgbaar zij in Mexico Stad maar is gefocust op de warmere delen van Mexico zoals Monterrey, Tijuana en Veracruz.

Lees ook:
Alles over Mexicaanse bier
Cinco de Mayo
Mexicanen drinken niet alleen tequila

0 comments:

Een reactie plaatsen

Onderwerp...